Sistemak 3,5 tonatik gorako ibilgailu astun handiei eragiten die
DURANGADEA | Bigarren fasea A-8 eta BI-10, N-636 eta BI-30 errepideetara zabalduko da, 2023an BI-625 eta N-240 errepideetan martxan jarri zen ordainpeko arkuen sistema, kamioi handien trafikoa % 30 eta % 39 murriztea lortu duena, hurrenez hurren. Sistema Europar Batasunaren jasangarritasun- eta deskarbonizazio-helburuekin lerrokatuta dago, eta 3,5 tona baino gehiagoko ibilgailu astun handiei eragiten die.
Bizkaian 3,5 tona baino gehiagoko garraio astunak erabiltzeagatiko ordainketa 2024ko uztailaren 1etik aurrera egingo da errepide hauetan:
• N-636 Beasain – Durango (Kanpazar), Gipuzkoarekin muga egiten duen puntutik (34,980 kp) Durangoraino ( (49,350 irudia).
• A-8 Kantauriko autobidea eta BI-10, Basurtutik (p.k. 119,500) Hagaraino (k.a. 139,219).
• N-240 Tarragona – Bilbo (Barazar), El Gallo lotunetik (k.a. 55,773) eta Ubidea saihesbidea ( (23,050 irudia).
• BI-30 (lehengo N-637) Gurutzeta-Erletxeak (Arrontegi), Gurutzeta (8,000 or.) eta Erletxeren lotunearen artean ( (28,180 irudia).
• BI-625 Laudiotik (k.a. 372,560) Basaurira (k.a. (387,310 irudia).
Horrela, N-240 eta BI-625 errepideetarako lehen fasean garatutako sistema lehen aipatutako bide guztietara zabalduko da 2024ko uztailaren 1etik aurrera.
Carlos Alzaga Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko diputatuak azaldu duenez, Europar Batasunak ezartzen dituen deskarbonizazio-jarraibideekin bat datorren eredua da, eta 3,5 tonatik gorako kamioi handiei CO2 isurketak murrizteko pizgarriak ematen dizkie, gainibilbideak saihestuz.
Era berean, zeharka bada ere, sistema horri esker, zirkulazio astuna eskualdeko errepideetatik edukiera handiko korridore eta bide handietara alda daiteke, eta ibilgailu astunak udalerrietako hiriguneetatik igarotzea murrizten da. «Lehen fasea martxan jarri zenetik, kamioi handien trafikoa nabarmen jaitsi da, eta % 30 murriztu da BI-625 errepidean eta % 39 N-240 errepidean. Ordainketa sistemak garraio sare berdeagoa eta eraginkorragoa sustatzen du; milaka kamioi dira egunero, kasu askotan hiriguneak zeharkatzen ari zirenak, eta horrek ingurumenean eta segurtasunean eragiten du», adierazi du Alzagak.
«Helburua da errepideko salgaien garraioa bermatzea, jasangarria, eraginkorra eta arduratsua izan dadin, bai ekonomikoki, bai sozialki, eta sektorea bera aldaketaren eragile aktiboa izan dadin», ziurtatu du diputatuak. Carlos Alzagak gogorarazi du Bizkaiko Foru Aldundiak salgaien garraioaren sektorearekin duen konpromisoari eusten diola, eta laguntza-plan bat eskaintzen duela, ontzidien modernizazioa eta lehiakortasuna sustatzeko laguntza ekonomikoko neurriak eta deskontuak barne hartzen dituena. Horrela, 948 garraiolari erregistratuta daude deskontuak jasotzeko, guztira 365,000 euro 2023ko urtarriletik 2024ko maiatzera arte.
Bestalde, sektorea modernizatzeko programak, Azpiegitura eta Lurralde Garapen Sailak eta Ekonomia Sustapen Sailak elkarlanean dihardutenak, segurtasunean, energia-eraginkortasunean eta ingurune digitaletara egokitzean hobekuntzak eginez flota berritzen laguntzeko, 200 eskaera baino gehiago ebatzi ditu aurten, eta guztira 593.000 euroko dirulaguntza eman da. Beraz, hasierako aurrekontua 1,5 milioi eurokoa izango dela aurreikusten da.