DOT Durangaldea

94 655 00 33   info@dot.eus

Tabiran Montorreta eta BI-623 errepidea lotzen dituen Hegoaldeko bidea ireki da

2010ean hasi zen saihesbide bat, Durangoko erdigunea trafikoz arinduko duena eta 6,75 milioiko inbertsioa izan duena

Ostiral honetan irekiko den aldaera berriaren irudia
Ostiral honetan irekiko den aldaera berriaren irudia

DURANGO | Tabira auzoa eta Montorretako biribilgunea lotuko dituen saihesbidea, ONA eta Alcampo enpresekin batera, errealitate bat da jada. Hamar urte beranduago, 2010az geroztik, gaur ostirala, azaroak 8, Hegoaldearen eraikuntzaren amaiera bi noranzkoetan zabalduko da.

Kalkulatzen da lanegunetan 9.000 ibilgailuk erabiliko dutela bidea. Eguzkitzako industrialdearen garapenarekin, lanegunetan egunero 12.000 ibilgailu gehiago izatea aurreikusten da.

Mireia Elkoroiribe Durangoko alkateak nabarmendu duenez, «Hegoalde etorbidea irekitzea urrats estrategikoa da, eta, durangarren eta bisitarien mugikortasuna hobetzeaz gain, garapen ekonomiko iraunkorrerako oinarriak ere ezartzen ditu. Inbertsio estrategiko horrek Udal Gobernuak Durango lehiakorrago eta hobeto konektatuaren alde egiteko duen borondatea azpimarratzen du, herritarren ongizatea eta enpresa-sarearen dinamismoa sustatuz. Durango bizitzeko eta lan egiteko leku erakargarriagoa izan dadin beharrezko azpiegiturak emateko konpromisoa dugu».

2010etik

Proiektua 2010. urtean hasi zen, eta, proiektuaren tamaina eta kostu handiak kontuan hartuta, faseka garatu da. Hala, lehen fasea duela hamalau urte hasi zen, milioi bateko zenbatekoarekin; bigarren fasea 2014an amaitu zen, 1,4 milioiko aurrekontuarekin, eta 2018ko abuztuan hirugarren faseko obrak hasi ziren. Lanak 2019ko otsailean amaitu ziren, 825.000 euroko aurrekontuarekin. Orain, laugarren faseko obrak amaituta, proiektuaren amaiera gero eta gertuago dago. Proiektuaren lizitazioa 3.508.335 euroan atera zen 2023ko otsailean, eta obrak amaitzear daude. Gainera, joan den astean, Hegoaldean altuera-mugako galiboak instalatzen amaitu zen, zonako trafikoaren hazkundeari aurrea hartuz eta tona askoko ibilgailuei pasabidea mugatuz. Guztira, 6,75 milioi euroko kostua izan du proiektuak.

Bide berri horrekin, ibilgailuak Abadiñotik N-623 errepidera joan ahal izango dira herriaren erdigunetik igaro behar izan gabe, baina kamioiek Iurreta eta Durango arteko saihesbidetik jarraitu beharko dute.

Utzi zure iruzkina

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.

Scroll to Top