Lizitazioaren oinarrizko aurrekontua 1.199.961,13 eurokoa da (BEZa barne)

DURANGO | Durangoko Udalak lizitaziora atera du trenaren lehengo trazaren berrurbanizazioaren II. fasea, 2012an trenbidea lurperatu ondoren hiribilduaren bi erdiak behin betiko jostea helburu duen hiri-eraldaketako plan honetako garrantzitsuena eta konplexuena. Lizitazioaren oinarrizko aurrekontua 1.199.961,13 eurokoa da (BEZa barne), eta interesa duten enpresek urriaren 6ra arte aurkeztu ahal izango dituzte eskaintzak, kontratatzailearen profilaren bidez, www.durango.eus webgunean. Obrak azaroan hastea da helburua.
Trenbide eta Untzillatx kaleetan gauzatutako proiektuaren 1. eta 3. faseei esker, trenbideko elementu zaharrak eraitsi ahal izan dira, hala nola itxitura-hormak eta geralekuko zolata. Horrela, 2.260 m²-tik gorako berdegune berri bat sortu da, hiri-altzari modernoz eta argiteria publiko berrituaz hornitua.
Orain fase konplexuenaren lizitazioa hasi da: esku hartzeak 570 metro inguruko luzera duen zati bati eragiten dio, Ermodo eta Olleria kaleen artean, hirigunean bertan. Bi jarduketa-eremutan banatuko da, bizilagunen eragozpenak minimizatzeko eta sarbideen jarraitutasuna bermatzeko:
- 1. eremua (Ermodo – Matxinestarta kalea): 280 metro inguru hartzen ditu. Oinezkoentzako ardatz berde irisgarri bat sortuko da, aurreko faseak integratuko dituena eta Ibaizabal parkea Musika Eskolaren ondoan berreskuratutako espazioarekin lotzeko aukera emango duena. XX. mendearen hasieran eraikitako Mañaria ibaiaren gaineko zubi metaliko historikoa zaharberrituko da, erabilerarik gabe egoteari utzi eta oinezkoentzako eta bizikletentzako pasabide bihurtuko dena.
- 2. eremua (Matxinestarta kalea – Olleria): 290 metroko luzera du, eta obraren zatirik konplexuena da, udalerriko kale nagusi batzuk lotzen baititu, hala nola Juan Mari Altuna eta Olleria. Berdeguneak sortzea, lehendik dauden bidegorriekin lotzea eta espaloiak, pasabideak eta aparkalekuak berrantolatzea aurreikusten da.
Proiektuak hainbat jarduketa batzen ditu, hala nola oinezkoek eta bizikletek erabiltzeko Mañaria ibaiaren gaineko zubi metalikoa birgaitzea, irisgarritasuna hobetzea eta espaloiak handitzea, zoladura egokituekin eta oztopo arkitektonikoak ezabatuta.
Berdegune eta egonleku berriak sortzea ere aurreikusten da, ondoren zuhaizti berriak landatzeko eta bidegorriak lotzeko eta handitzeko, oinezkoentzako eremuetatik bereizita, mugikortasun jasangarria bultzatzeko. Gainera, trafikoa berrantolatuko da bidegurutze estrategikoetan (Juan Mari Altuna eta Olleria) pasabide goratuen bidez, argiztapena, hiri-altzariak eta oinarrizko azpiegiturak berrituko dira, eta ingurumen- eta segurtasun-neurriak hartuko dira Mañaria ibaiaren ibilgua babesteko, hondakinen kudeaketa egokia bermatzeko eta bisoi europarraren habitata babesteko.
Fase honetako elementu berezienetako bat Mañaria ibaiaren gaineko trenbidearen zubia berreskuratzea da, 2012ra arte Bilbo-Donostia linearen zati izan zena. Zaharberritzeak hiri-bilbearen barruan ondare historiko gisa integratzea ahalbidetuko du, Durangoko eraldaketaren sinbolo bihurtuz.
Proiektu hau Euskal Trenbide Sarearekin (ETS) 2024ko apirilean sinatutako lagapen hitzarmenean kokatzen da, zeinaren bidez Durangok 9.300 metro koadro baino gehiagoko azalera liberatua jaso zuen trenbidea lurperatu ondoren.
Mireia Elkoroiribe Durangoko alkateak azpimarratu duenez, “trenaren trazaren berrurbanizazioaren II. fasea erabakigarria da lurperatzeak libratutako lurren erabateko integrazioa lortzeko, hainbat hamarkadatan gure udalerria zatitu duena. Lizitazio honekin funtsezko urrats bat ematen dugu gune degradatu bat ardatz berde eta bizikidetza esparru bihurtzeko, auzoak lotuko dituena, mugikortasuna hobetuko duena eta Durangoko bizi kalitatea indartuko duena”.
Elkoroiribek gaineratu duenez, “proiektu honek Durangorekin eta bertako bizilagun guztiekin dugun konpromisoa adierazten du. Ez da soilik herri premia bat, baizik eta aukera estrategiko bat udalerri batuagoa, jasangarriagoa, irisgarriagoa eta bizigarriagoa eraikitzeko”.