DOT Durangaldea

94 655 00 33   info@dot.eus

Durango bide berdearen bigarren faseko obren lizitazioa amaitzen ari da

Udalak irailean argitaratzea eta urte honen amaieran obrekin hastea espero du

Bigarren fasea falta da oraindik, anbizio handikoa eta korapilatsuena beharbada
DURANGO | Herria zeharkatzen zuen trenbide zaharra bide berde bihurtzea da Durangoko Udalak legegintzaldi honetarako ezarri duen helburua. Jarduera estrategiko horren helburua da hirigintzaren aldetik udalerria jostea eta hainbat hamarkadatan, 2012ko abendura arte, trena lurperatu zen arte, herritarrentzat oztopo fisikoa izan zen espazio bat berreskuratzea.

Oraingoz, lehenengo eta hirugarren faseei dagozkien bi trazadura errealitate bat dira jada, baina bigarrena falta da oraindik, anbizio handikoa eta korapilatsuena beharbada. Proiektua 2024ko abendutik dago idatzita. Hiru zatietako aurrekonturik handiena du, 1,2 milioikoa, eta udaletako iturriek baieztatu dute lizitazioaren azken xehetasunekin ari direla, uda ostean argitaratzeko. Obra horiek hamar hilabeteko iraupena izango dute, etorkizuneko bide berdea urte barrurako errealitate izan dadin, hau da, 2026ko bigarren seihilekorako. Ibilbide batek Ermodo eta Olleria kaleak lotuko ditu, Trenbide kaletik paraleloan eta Mañaria ibaiaren gaineko burdinazko zubia zeharkatuz, eta duela gutxi eraberritutako Musika Eskolaren atzetik igaroko da.

Irailerako

Beste bi faseak joan den apirilean amaitu ziren, proiektuaren hasierari zegozkion obrak, Trenbide kaletik Ermoko elkargunera eta Olleriatik Untzillatx kaleraino.

118.580 euroko aurrekontuarekin (BEZ barne), lanak lau hilabeteko epean egin dira. Trenbide eta Untzillatx kaleetan egiten ziren jarduketak, eta trenbide-elementu zaharrak eraistea ahalbidetzen zuten, hala nola itxitura-hormak eta geralekuaren zola, 2.260 metro karratu baino gehiagoko berdegune berri bati bidea irekiz. Era berean, hiri-altzari modernoak instalatzen ziren eta argiteria publikoa hobetzen zen, hori guztia jasangarritasun-, irisgarritasun- eta paisaia-integrazioko irizpideei jarraiki. “Legegintzaldia hasi zenetik, proiektu hau gure lehentasunetako bat izan da. Durango batuagoa, irisgarriagoa eta pertsona guztientzako bizigarriagoa nahi dugu “, azaldu zuen Mireia Elkoroiribe udalerriko alkateak joan den apirilean lehen bi faseetako lanak amaitu zirenean.

Proiektu hau Euskal Trenbide Sarearekin (ETS) 2024ko apirilean sinatutako lagapen-hitzarmenaren barruan dago. Hitzarmen horren bidez, Durangok 9.300 metro karratu baino gehiagoko azalera liberatua jaso zuen trenbidea lurperatu ondoren. “Proiektu hau Durangorekin eta bertako herritar guztiekin dugun konpromisoaren isla da. Legegintzaldia hasi zenetik, argi izan genuen espazio horren eraldaketa ez zela soilik hiri-premia bat, baizik eta aukera estrategiko bat durangarren bizi-kalitatea hobetzeko. Emandako hitza betetzea eta Durango batuago, irisgarriago eta bizigarriago baterantz aurrera egitea izan da gure lehentasuna “, esan zuen alkateak.

Orain, dena aurreikusitakoaren arabera badoa, irailean egingo da bide berde hori osatzeko lanen lizitazioa. Udaleko iturrien arabera, lanak datorren urtearen amaieran edo hasieran has daitezke, 2026ko bigarren seihilekoan amaituta egon daitezen. Horrela, 2026an Durangok hainbat hamarkadatan herria zatitu zuen trenbide-orbaina ezabatu eta berdez gogoratu ahal izango du.

Histórico:

Utzi zure iruzkina

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top